duminică, 19 octombrie 2014

Tineretul talentat se afirmă



                                                                                               



                                                                                       16 octombrie 2014

          Cunoscând că mulți rădăuțeni sunt mari iubitori de pictură, ne-am gândit că, pe lângă expoziții ale maeștrilor picturii românești, ar fi bine să prezentăm și tinere talente, unele fiind, după cum au afirmat specialiștii, certitudini.
          Profitând de venirea acestei toamne superbe, cu bogăție de frunze în toate culorile curcubeului, ne-am gândit să ajutăm la organizarea unei asemenea expoziții. Și, întrucât Societatea pentru Cultura și Literatura română în Bucovina are încheiat un parteneriat cu Cenaclul literar- artistic ”Mignon”, am trecut la fapte.
          Am apelat la colaborarea domnișoarei Oana- Gabriela Bejinari, elevă a Colegiului Național ”E.Hurmuzachi” din Rădăuți, colaboratoarea noastră statornică și membră a respectivului cenaclu. Ea ne-a adus-o pe domnișoara Diana- Ioana Coneac, absolventă a Colegiului tehnic Rădăuți și expoziția a fost gata pentru amenajare.
          Muzeul ”Samuil și Eugenia Ioneț” ne-a pus la dispoziție, cu generozitate ca întotdeauna, ”Galeria de artă”!. Iar pictorițele noastre, ajutate de părinții lor și membri cenaclului, au aranjat lucrările.
          În prezența cameramanilor de la cele trei televiziuni locale și a unui numeros public, format din elevi, părinți de-ai elevilor, cadre didactice, în activitate și pensionare, a avut loc vernisajul.
          După ce-am deschis manifestarea, arătând scopul ei și mulțumind pentru participare, a vorbit și poetul Constantin Georgescu, conducătorul cenaclului, iar domnul profesor Mihai Ignea a prezentat expoziția.
          ”Am avut plăcerea să cunosc aceste fete de mult timp, Diana fiindu-mi chiar elevă…Păcat că societatea n-are timp pentru cultivarea talentului tinerilor noștri. Am avut o mulțime de elevi de excepție, dar de care nu mai aud nimic după absolvirea școlii….Apreciez foarte mult lucrările celor două fete. Le apreciez foarte mult, a spus distinsul profesor.
          ”Vă salut în numele SCLRB, care se încăpățânează să trăiască și să colaboreze cu generația tânără. Aceste fete ne transmit un mesaj prin culoare, grafică și ne dezvăluie ceea ce sunt. Ele și-au pus amprenta personală pe aceste lucrări…Asemenea activități culturale sunt ale unor oameni inimoși,
dezinteresați și care organizează asemenea manifestări pentru a atrage și tineri”.(prof. Carmen Adronache, președinte al SCLRB)
    
”Cunosc foarte bine activitatea celor două fete și particip la toate expozițiile pe care le organizează. Lucrările lor sunt plăcute ochiului și, după cum afirmă specialiștii, sunt foarte bune. Le urez succes în activitatea viitoare!”( prof. Sextilia Crăciun)
          Clor două fete li s-au înmânat diplome din partea organizatorilor și cadouri constând în cupe și literatură beletristică. Domnul Traian Andronachi, consilier municipal, a felicitat fetele pentru această expoziție și le-a înmânat trandafiri.
          Am reținut din cuvântul expozantelor: ” Prezint 15 lucrări în tempera și patru în ulei. M-am axat, în această expoziție, pe portrete. Am pictat și nuduri. Urmăresc să dau expresie mai multă prin lumini și umbre, fără să mă axez pe detalii. Despre picură și tehnicile folosire am putea vorbi zile întregi.” (Oana Bejinari)
          ”Expun  14 tablouri realizate în creion și cărbune . Am executat portrete de toate categoriile, figurile oamenilor în diferite ipostaze. Veți vedea lucrări și cu un porumbel și pisici. Îmi doresc să mă perfecționez în acest domeniu. Am lucrat și-n tempera, având și simțul culorilor, dar consider că baza este grafica” (Diana Coneac)
          Membri ai cenaclului organizator au prezentat un miniconcert de muzică ușoară, folk și poezie, spectatorii punctând cu aplauze numerele prezentate. Astfel acțiunea s-a constituit într-o îngemănare perfectă  între arta picturii, a cântecului ți a poeziei.
          În aceeași zi, la oficiul poștal nr. 1 din Rădăuți, ghișeul nr.2, a fost lansat un plic realizat special pentru acest eveniment, pe care era reprodus afișul expoziției, cu portretele celor două protagoniste, iar pe verso era prezentat palmaresul lor. Același plic l-au primit și toți participanții la manifestarea culturală.
          Fetele au pus la dispoziția publicului și câte un album, în care erau reproduse tablourile din expoziție și cu prețul cerut pe fiecare lucrare. Au fost achiziționate și câteva lucrări. Pe tablourile Oanei se cerea între 80 și 45 leri, iar pe cele ale Dianei între 50 și 60 de lei.
          Spectatorii au rămas să mai primească explicații despre tablourile prezentate și să se bucure de bunătățile aduse de părinții celor două fete. Și, probabil, pentru a cinsti acest eveniment cultural de excepție, o ploaie repede, ca de vară, a ropotit peste noi până acasă. Și ploaia a fost un semn bun.
                          Ce tineret minunat avem !
                                                  Tex și foto:    prof. Gh.Dolinski

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu